برنامه ریزی بازاریابی

چرایی و دلایل واقعی شکست برنامه های بازاریابی

برنامه های بازاریابی در این روزها به شدت رقابتی شده است، برگشت مشتریان چیزی نیست که با اجبار و تهدید آنها صورت گیرد، دلایل شکست برنامه های بازاریابی این روزها چیست؟

دلیل اصلی اینکه برنامه های بازاریابی شکست میخورند این است که درک درستی از رفتار مخاطب و مصرف کننده ی نهایی خود ندارند. درک درست پرسونای مخاطب یعنی تبادل ارزش به مشتریان فعلی شما برای اطلاعات و ارزش پیشنهادی شما وقت می گذارند. اگر می بینید که آن ها از پیامها و اطلاعات ارسالی توسط شما سرباز می زنند و بی توجهی میکنند، این میتواند بخاطر کافی نبودن اطلاعات و یا جذاب نبودن آن باشد که آنها با شما تعاملی در این مورد خاص برقرار نمی کنند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ اسپادانا

کلید جذابیت این است که مخاطب خود را بشناسید و بدانید که چه میخواهد. مهمترین عامل ایجاد جذابیت این است که بدانید مخاطبین شما چه چیزهایی میخواهند.
من نزدیک به 6 سال است که در حرفه بازاریابی فعال هستم و با انسان ها و مشتریان زیادی در ارتباط بوده ام، آن ها را بشناسید و درد و نیاز آنها را متوجه شوید. این روزها معمولا کمتر این کارها را انجام میدهم. این روزها بیشتر گزارش ها به دستم میرسند. این روزها بیشتر در گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول هستم و رفتارهای مخاطبان را رصد میکنم. واقعیت این است که در عصری که هستیم ما کمتر با مشتریانمان در تعامل هستیم. این یک عامل مهم بازدارنده موفقیت است.

برنامه بازاریابی

ولی برای موفق شدن در برنامه بازاریابی نباید این گونه باشیم، این روزها برای بازاریابان وقت پشت میز نشستن نیست و بهترین مکان سطح دانشگاه بازار است. باید در سطح بازار در حال جمع آوری اطلاعات مشتری هایمان باشیم و هر آن چیزی که روی رفتار آنها تاثیر بگذارد باید رصد شود. در این روزهای کرونایی از ایمیل، تلفن، تماس تصویری برای ارباط با مشتریان استفاده کنید. نکته جالب این روزها این است که خیلی از بازاریاب های جدید در این دوران حتی مشتریان خود را ندیده اند و نمیشناسند و فقط از طریق تلفن یا ارتباطات دیگر با آنها در ارتباط بوده اند.

 

سعی کنیم در روزهای بحرانی مشتریانمان وقتی که همه در بحران ها هستیم کنارشان باشیم تا آنها هم در کنار ما بمانند و بتوانیم از این روزهای استثنایی عمرمان به بهترین نحو گذر کنیم.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.